2016. március 22. kedd, 16:15

A NOKIA bukásának története – meztelen a király!

 

Trénerként több mint egy évtizeden keresztül dolgoztam a Nokia pécsi és komáromi gyárában, még most is Nokia telefonom van, ezért különlegesen érdekelt a világ egyik legnagyobb üzleti iskolájának oldalán megjelent cikk, amely a Nokia bukásának okaival foglalkozik. 

 

A cikket jegyző professzorok több mint 50 vezetővel készített mélyinterjúra alapozták megállapításaikat, amelyek összecsengenek  a cikkhez csatolt konferencia előadással, melyet Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia 2006 -2010 közötti vezérigazgatója tartott. 

A főbb megállapítások a bukással kapcsolatban:

• Amikor megindult a Nokia sikertörténete és megindult a cég fejlődése, azzal egy időben megjelent a harc az egységek között az erőforrásokért, a státuszért, és kialakult a nagy cégek betegsége a silókban való gondolkodás.

• A hatalmi harc velejárója volt a jó hírek felnagyítása (pl. a kutatási sikerekről) és a rossz hírek elbagatellizálása (a versenytársak, elsősorban az iPHONE okozta veszélyekről).

• Amikor már nyilvánvalóvá váltak a problémák, a felső vezetők azzal tetézték a bajt, hogy megengedhetetlen hangnemben kezdték felelőségre vonni beosztottjaikat (nyilvánosan is), ami tovább erősítette a félelem légkörét, valamint a felsővezetők és a középvezetők közötti szakadékot, ami a cikkírók szerint végképp lehetetlenné tette a problémával való megküzdést.

 

Tanulságok:

• A siker 5%-a stratégián múlik, 95%-a a végrehajtáson.

• A végrehajtás 5%-a a műszaki/technikai tényezőkön, 95%-a az emberi tényezőkön múlik.

 

A szervezeten belüli érzelmi folyamatok menedzseléséhez, a cég érzelmi tőkéjének kialakítására is figyelniük kell a vezetőknek. Nem szabad félni a rossz hír hozóitól, azoktól, akik el merik mondani a véleményüket, ha a XXI. századi, összehálózott világunkban nem akarjuk megismételni a középkor óta ismert meztelen a király történetet.

 

 

Héder Sándor

mérnök, tréner, coach 

címzetes egyetemi docens

 

 

Ajánlott képzseink:

Minőségellenőr

Tárgyalástechnika

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

PBKIK Oktatási Központ Kft. (Pécs)

A TEKT Kft.szolgáltatás nyújtása megfelel a minőségi elvárásoknak, a munkatársak szakmai felkészültsége kiváló....

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin