2014. augusztus 18. hétfő, 07:32

Az elmúlt évszázadokban sok minden változott a világban, de az egyetemi oktatók munkája lényegében ugyanaz évszázadok óta. Kiáll, beszél, a hallgatók csendben ülnek, hallgatnak, jegyzetelnek, okosodnak. Vagy mégsem?

 
 

 

 

Matthew Stoltzufus kémiaprofesszor Tedes előadásában egy olyan vizsgálatsorozatot mutatott be, amelyben teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy egy unalmas előadás alatt a hallgatói agytevékenység alacsonyabb, mint az alvás során!

 

 

Hogyan lehetne hatásosabban átadni a hallgatóknak a tananyagot? – ez a kérdés nem hagyta nyugodni Stoltzufust.

 

 

 

 

A választ egyrészt a konstruktivista pedagógiában találta meg: a hallgatók együtt vitatkozva, egy közös projecten dolgozva tanulnak hatékonyan, másrészt a technikát hívta segítségül. Az előadóterembe olyan készülékeket szerelt be, amelyeken látszik, hogy kérdéseire a hallgatók mit válaszolnak. A szoftver azonnal láthatóvá teszi, hogy a teremben hányféle válasz született, majd úgy állítja össze a csapatokat, hogy azok tagjai más-más nézeteket valljanak. Ezután kezdődhet a vita, a tanulás. A hallgatói visszajelzések és a vizsgaeredmények alapján figyelemre méltó a kísérlet!

 

Oktatói tapasztalatunk alapján úgy véljük, nehézzé teheti e módszer terjedését, hogy így az előadónak nemcsak a tananyagot kell összeállítania, hanem azon is kell fáradoznia, hogy azt miképpen dolgoztassa fel a hallgatókkal. Az oktatás mai rendszere azonban ezt a munkát még nem ismeri el.

 

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Dewhurst Hungary Kft. (Sóskút)

Munkatársaik szakértelmükkel, kitartásukkal, lelkiismeretes munkájukkal a megbízói igényeinket magas minőségi színvonalon, rugalmasan és kifogástalanul teljesítették. ...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin