2016. március 01. kedd, 13:12

Önvezérlő jármű, külső légzsák - autóipar 4.0

 

Voltak már próbálkozások az autók külső felületén aktiválódó légzsákokkal kapcsolatban - a gyártók most újabb teszteket indítanak a biztonsági kiegészítő új generációjával.

 

 

Komoly innovációs lépésnek számított néhány évvel ezelőtt, mikor a Volvo az ütközés hatására a felpattanó motorháztető alól előbújó légzsákkal szerelte fel V40 modelljét.

A gyalogosok védelmére kifejlesztett légzsák után most újabb, az autót kívülről védő berendezést mutatott be a ZF TRW: az átlagosnál kétszer nagyobb, kétszáz literes légzsák a jármű oldalán helyezkedne el. A gyártó szerint egy esetleges oldalirányú ütközés esetén akár 30 százalékkal is csökkentheti az utasokat oldalról érintő erő nagyságát. 

 

 

Bár az önvezető autók elterjedése elvileg csökkenteni fogja a közúti balesetek számát, így – szintén elvileg – csökken majd a kereslet a légzsákok iránt, a biztonsági berendezések beszállítói újabb és újabb ötleteket tesztelnek. A külső oldallégzsákok gondolata például a különböző méretű autók nem frontális ütközéseinek vizsgálata során merült fel. A fejlesztések során olyan problémákra kellett megoldást találni, mint a téves riasztások miatti aktiválódás elkerülése, vagy az eső, hó és kosz okozta korrodáció kivédése.

 

Forrás: http://www.autopro.hu/beszallitok

 

Ajánlott képzések:

Minőségirányítási belső auditor,

Környezetvédelmi ügyintéző,

Méréstechnika

 

 

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Gia Form Kft.

Az oktatáson olyan információkat szereztem, amit fel tudok használni a munkám során, egyúttal meg is könnyítik azt....

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin