2018. július 12. csütörtök, 12:09

Z-Generáció a munkahelyeken

 

Egy 2017-es felmérés szerint, a Z-Generáció megjelenése a munkahelyeken szemléletváltásra készteti a vezetőket.  

Az 1996 után született generáció beáramlása a munkahelyekre, a vezetők számára változásokat hozhat. A magyarországi megkérdezett fiatalok vezetőkkel kapcsolatos elvárásai elsősorban, hogy barátságos és laza kapcsolatot lehessen kialakítani. Ezzel szemben, nem tartják fontosnak, hogy a felettesüknek meglegyen a megfelelő szakmai hozzáértése, valamint a magabiztosság is a sor végére került a listájukon. A Magyarországon született Z-Generációs fiatalok többsége a főnökével egy szülő-gyerek viszonyt szeretne kialakítani, ahol a vezető iránymutatást ad a beosztottaknak. 

 

A Z-Generáció többségének erénynek tartott tulajdonságai: lendület, tanulékonyság, pontosság, fejlődés. Azonban a lojalitást és a munkahelyek által fontosnak tartott kommunikációt az utolsók közé sorolták. A kreativitás, pozitivitás, vidámság és jókedv is erénynek számít a fiatal munkavállalók értékrendjében, míg az önállóság, segítőkészség és csapatmunka az utolsó helyeken szerepelnek.

 

A fiatalok munkakörnyezet tekintetében optimálisnak tartják a rugalmas munkaidőt, valamint stresszcsökkentő számukra a barátságos munkakörnyezetet. A távmunkát a felmérésen résztvevőkből 3 fő jelölte meg, ami azt feltételezi, hogy ez a generáció szeret közösségben lenni. A hétvégi és az éjszakai munka nem riasztja el az 1996 utáni születésűeket. 

 

A kommunikációs csatornák közül a facebook használat előnyt élvez az e-maillel szemben. Az e-mailt a 19-24 éves korosztály 50%-a, a 14-18 évesek egyharmada használja. A facebookot használók aránya mindkét korosztálynál 70% feletti. A fiatalabbak Snapchat használata nagyjából 25%, valamint 20% körüli Instagram felhasználó. 

 

A fiatalok fizetési igényükkel bőven fölé lőnek a munkáltatók által kínált versenyképes fizetésnek. A 14-18 év közöttiek fizetési igénye, napi 4 órás munka esetén 70-110 000 Ft között mozog. 

 

 

Hogyan lehet motiválni az eltérő korú dolgozókat? Van-e szerepe az életkornak a motiváció hatékonyságának aspektusában? 

 

Az ipari társadalmat fokozatosan felváltotta az információs társadalom, ami átírja az emberek közötti kommunikáció rendjét. Az internethasználat megkönnyíti a különböző információk megszerzését, emellett megváltoztatja az emberek közötti viszonyokat. Az információs társadalommal létrejött a virtuális társadalom. A fiatalabb generáció tagjai ebben a virtuális társadalomban magabiztosabban mozognak, amivel szemben az idősebbek kirekesztve érzik magukat. 

 

A Z-Generáció tagjai gyorsabb ritmusban élnek, mint elődeik, így a munkaváltások nem okoznak gondot számukra. Kompromisszumok nélkül váltanak majd munkahelyet, ahányszor szükségük lesz rá. A formalitások számukra nem fontosak. Nincs szükségük arra, hogy megszokott környezetben dolgozzanak. Nagyra értékelik az egyén szabadságát. Jellemzően praktikus szemléletűek. Az 1996 után született generációnak a munkahely választásnál fontos a társadalmi felelősségvállalás, valamint a környezettudatos gondolkodás.

 

Forrás: Internet

 

Képzés ajánló:

Felkészítés a Z-Generáció fogadására

Képzés indulása: 2018. augusztus 8.

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

QP Zrt.

"Az oktató az MSA képzést, ami egy nagyon száraz és nehéz anyag, úgy tudta átadni nekünk, hogy az élvezhető és megtanulható volt. Mindkét képzésnél az oktató szakmai tudása kimagaslott &ea...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin