2018. július 12. csütörtök, 12:09

Z-Generáció a munkahelyeken

 

Egy 2017-es felmérés szerint, a Z-Generáció megjelenése a munkahelyeken szemléletváltásra készteti a vezetőket.  

Az 1996 után született generáció beáramlása a munkahelyekre, a vezetők számára változásokat hozhat. A magyarországi megkérdezett fiatalok vezetőkkel kapcsolatos elvárásai elsősorban, hogy barátságos és laza kapcsolatot lehessen kialakítani. Ezzel szemben, nem tartják fontosnak, hogy a felettesüknek meglegyen a megfelelő szakmai hozzáértése, valamint a magabiztosság is a sor végére került a listájukon. A Magyarországon született Z-Generációs fiatalok többsége a főnökével egy szülő-gyerek viszonyt szeretne kialakítani, ahol a vezető iránymutatást ad a beosztottaknak. 

 

A Z-Generáció többségének erénynek tartott tulajdonságai: lendület, tanulékonyság, pontosság, fejlődés. Azonban a lojalitást és a munkahelyek által fontosnak tartott kommunikációt az utolsók közé sorolták. A kreativitás, pozitivitás, vidámság és jókedv is erénynek számít a fiatal munkavállalók értékrendjében, míg az önállóság, segítőkészség és csapatmunka az utolsó helyeken szerepelnek.

 

A fiatalok munkakörnyezet tekintetében optimálisnak tartják a rugalmas munkaidőt, valamint stresszcsökkentő számukra a barátságos munkakörnyezetet. A távmunkát a felmérésen résztvevőkből 3 fő jelölte meg, ami azt feltételezi, hogy ez a generáció szeret közösségben lenni. A hétvégi és az éjszakai munka nem riasztja el az 1996 utáni születésűeket. 

 

A kommunikációs csatornák közül a facebook használat előnyt élvez az e-maillel szemben. Az e-mailt a 19-24 éves korosztály 50%-a, a 14-18 évesek egyharmada használja. A facebookot használók aránya mindkét korosztálynál 70% feletti. A fiatalabbak Snapchat használata nagyjából 25%, valamint 20% körüli Instagram felhasználó. 

 

A fiatalok fizetési igényükkel bőven fölé lőnek a munkáltatók által kínált versenyképes fizetésnek. A 14-18 év közöttiek fizetési igénye, napi 4 órás munka esetén 70-110 000 Ft között mozog. 

 

 

Hogyan lehet motiválni az eltérő korú dolgozókat? Van-e szerepe az életkornak a motiváció hatékonyságának aspektusában? 

 

Az ipari társadalmat fokozatosan felváltotta az információs társadalom, ami átírja az emberek közötti kommunikáció rendjét. Az internethasználat megkönnyíti a különböző információk megszerzését, emellett megváltoztatja az emberek közötti viszonyokat. Az információs társadalommal létrejött a virtuális társadalom. A fiatalabb generáció tagjai ebben a virtuális társadalomban magabiztosabban mozognak, amivel szemben az idősebbek kirekesztve érzik magukat. 

 

A Z-Generáció tagjai gyorsabb ritmusban élnek, mint elődeik, így a munkaváltások nem okoznak gondot számukra. Kompromisszumok nélkül váltanak majd munkahelyet, ahányszor szükségük lesz rá. A formalitások számukra nem fontosak. Nincs szükségük arra, hogy megszokott környezetben dolgozzanak. Nagyra értékelik az egyén szabadságát. Jellemzően praktikus szemléletűek. Az 1996 után született generációnak a munkahely választásnál fontos a társadalmi felelősségvállalás, valamint a környezettudatos gondolkodás.

 

Forrás: Internet

 

Képzés ajánló:

Felkészítés a Z-Generáció fogadására

Képzés indulása: 2018. augusztus 8.

Megrendelőink

Partnereink , hallgatóink mondták

Fröccsöntő képzésünkről

"Nagyon jónak tartottam az oktatást, a szakmaiság, vagyis az oktató felkészültsége nagyon jó. Érdekes volt a tréning, mert ilyen képzésen még nem jártam. Nagyon korrekt volt. minden aktuális kérdé...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin