Generációmenedzsment

Kategória: Szervezetfejlesztés

Generációmenedzsment

 

Miért van szükség a képzésre?

Napjainkban a felgyorsult világban gyorsabban váltják egymást a generációk és egyre nagyobb különbségek és ezekből adódón egyre nagyobb szakadékok keletkeznek közöttük.

A munkahelyen 3-4 generációnak kell együttműködnie, eredményesen és hatékonyan együtt dolgoznia.

A munkáltatók számára a generációk közötti tudásátadás és együttműködés optimalizálása a munkát hatékonyabbá teszi. Az együttműködés és együtt gondolkodás eredménye olyan tudás és szellemi tőke lehet, ami a cégeknek versenyelőnyt jelent.

 

Kiknek ajánljuk?

Azoknak, akik több generációs szervezetben dolgoznak és a saját bőrükön érzik, hogy a generációk közötti különbözőségek olyan konfliktusok forrásai lehetnek, amik nehezíti az együttműködést, ronthatják a hangulatot és a hatékonyságot.

 

 

Amire biztosan rávilágítunk a tréningen:

·         Mi jellemzi a Baby-boomer, X, Y és a Z generációt?

·         Mi az oka a generációk közötti különbözőségeknek?

·         Milyen új kompetenciákat hoznak be az új generációk a szervezetbe?

·         Mit jelent a pénz, karrier, lojalitás, változások fogadása és generálása, döntéshozás, tanulás, munka-magánélet egyensúlya, vezetőhöz való viszonyulás a Baby-boom, X, Y és Z generációnak?

·         Milyen erőssége van a Baby-boomer, X, Y és Z generációnak és ez milyen potenciált jelent a vállalatnak?

·         Az egyes generációk gyengeségei és ezek fejlesztési lehetőségei.

·         A visszajelzés jelentősége és hatása az Y és Z generációs munkatársak elkötelezettségének kialakításában.

·         A generációk közötti feszültségek gyújtópontjai és azok oldása.

·         A generációk közötti együttműködés előnyei a vállalat és a munkatársak számára.

·         Hogyan alakul a vállalati kommunikáció több generációs szervezetben?

·         A megváltozott vezetői szerep és új vezetési módszerek.

·         Rugalmas alkalmazkodás lehetőségei több generációs munkakörnyezetben

 

Amire a résztvevők számíthatnak:

  • reális tükörre,
  • tudásátadásra,
  • hazai és nemzetközi kutatási eredményekre alapozott információk átadására
  • interaktív feladatokra,
  • egyéni és csoportos munkára,
  • egy-egy saját eset feldolgozására,
  • egyéni célok kijelölésére, és ehhez illeszkedő akcióterv felállítására.

 

Milyen kompetenciákat fejleszt?

A tréning végére a résztvevők képesek lesznek saját munkatársaik generációs jellemzői alapján jobban megismerni és kiismerni őket; motivációikat, attitűdjüket, viselkedésüket. Az adott generációk mentén megérteni és közelebb hozni saját egyéni beállítódásukhoz, ez által könnyebben elfogadni és kezelni a különbözőségeket.

Hatékonyabban tudnak majd alkalmazkodni több generációs környezetben.

 

A képzés időtartama: 1+ 1 nap

 

Ajánlott tréningjeink:

Z-generáció kezelése

Konfliktuskezelés

Helyzetfüggő vezetés