Szimulációs játék

 

Tenger urai szimulációs játék Számítógép vezérlésű az együttműködést és a versenyt ötvöző szimulációs játék a környezettudatos magatartás fejlesztése érdekében



A harmadik évezred küszöbén egyre több szervezet döbben rá a társadalmi felelősségvállalás fontosságára. Gyarapodik a minőséget a mennyiséggel szembeállító szervezetek tábora, növekszik a környezettudatos cégek száma. Bíztató kezdeményezések indulnak egy olyan világ megvalósítása felé, amelyben az ember nem csupán saját céljaira figyel, hanem a társadalmi és a természeti környezettel összhangban kíván tevékenykedni.

Ez utóbbi megvalósítását olyan fontosnak tartjuk, hogy magunk is szívesen vállalunk részt a hozzávezető munkában – a hivatásunk adta keretek között. Ennek megfelelően egy olyan játékot kínálunk most fel, mely egy izgalmas versenybe vezeti a résztvevőket, s amelynek tanulsága – a csapatmunka és a tárgyalástechnikai ismeretek mellett – új lendületet adhat a környezettudatos magatartás megszilárdítása felé.


Mi a játék célja és lényege? A játékban csapatok versengenek egymással a lehető legnagyobb nyereség megszerzése érdekében. A tengerből kifogott halak eladása képezi nyereségük alapját, forrásként pedig bankszámla egyenleg, egy hajóflotta és két halászterület áll rendelkezésükre. A csapatok minden évben döntést hoznak arról, hány hajót küldenek ki a tengerre, hány új hajót vesznek más csapatoktól vagy a hajógyárból. A játék tétje, hogy rádöbbenek-e a csapatok önmaguk és a természet határaira, felismerik-e, mikor és miért kell a versengést együttműködésbe fordítani vagy rohamléptekben haladnak a teljes összeomlás felé a bankszámlaegyenleg növelésének reményében.Milyen tanulságokat kínál a játék?A játék számtalan tapasztalattal szolgál a résztvevők számára, amelyek egy része tanulsággá fordítható, más része azonban olyan fontos kérdéseket vet fel, olyan „nyílt végű” problémákra mutat rá, melyekre mindannyian keressük a választ, a megoldást. Ez a kettősség adja a játék izgalmát, dinamikáját, ez hívja elő a résztvevők rendkívüli aktivitását és ami a legfontosabb, ez biztosítja a játék tanulságainak hosszú távú hatását a résztvevők gondolkodásában, munkájában.



Tanulási lehetőségek Csapatmunka

✦ Együttműködés a csapaton belül és a csapatok között

✦ Csapatszerepek felosztása

✦ A stratégia kidolgozásának és módosításának lehetőségei és szükségszerűsége

✦ A célok közös értelmezésének fontossága

✦ Közös döntéshozás időnyomás alatt



Kommunikáció

✦ Kommunikáció a csapaton belül és a csapatok között

✦ A tárgyalási célok meghatározása

✦ A tárgyalás eszköztárának gyarapítása

✦ Mások meggyőzése, befolyásolása

✦ Meglévő kommunikációs- tárgyalási sémák átvilágítása



Rendszergondolkodás alapjai

✦ A ökológiai rendszerek működésének törvényszerűségei

✦ Miért gyors és radikális a változás a rendszerekben?

✦ A növekedés korlátai



Nyílt végű problémák, kérdések étlapja

✦ Fenntartható fejlődés – az emberiség legszebb álma vagy valódi lehetőség?

✦ Sémaváltások, melyek szükségesek a környezetünkkel és az egymással való együttéléshez

✦ Összeegyeztetető-e a profit és az ökológia?

✦ Meg tudjuk-e oldani konfliktusainkat vagy a „Föld visszavág”?

✦ Segíthet-e a technológia az ökológiai problémák megoldásában?

✦ A legrosszabb szcenárió - Milyen viselkedés várható egy rendszer összeomlása után - van-e kiút?



Milyen résztvevői kör számára hasznos a játék?

✦ Javasoljuk cégeknek és együttműködő partnereiknek olyan alkalmakra, amikor együttműködésüket akarják fejleszteni.

✦ Cégen belül, amikor az egységeken belüli verseny együttműködés szituációt akarják fejleszteni.

✦ Cégen belül, amikor a környezettudatos gondolkodásmódot akarják fejleszteni.

✦ Olyan szervezeteknek, akik üzleti folyamatokat, szervezetek együttműködését „karmesterként” kívánják menedzselni.

✦ Szervezeteknek, akik tartalommal akarják feltölteni a ma méltán divatos „társadalmi felelősségvállalás” kereteit.



Szponzorálási lehetőség

Környezettudatos szervezetek szponzorálás révén lehetővé tehetik, hogy oktatási intézményekben, középiskolákban, szakközépiskolákban díjtalanul lejátszhassuk a játékot és terjeszthessük a fenntartható fejlődés gondolatát.A szimulációs játék része a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán az Ökomarketing tantárgynak.



A játék keretei

Létszám: 6-30 fő.Minimális időkeret: 4 óra, amely tartalmazza a játék lejátszását, megbeszélését, a játék kötését a gyakorlathoz.

Helyszükséglet: Nagy méretű terem, amelyben a csapatok kényelmesen elhelyezkedhetnek és tárgyalhatnak külön-külön vagy együtt is.

 

Vissza a Kommunikáció és szervezetfejlesztés képzések oldalra

Partnereink , hallgatóink mondták

PBKIK Oktatási Központ Kft. (Pécs)

A TEKT Kft.szolgáltatás nyújtása megfelel a minőségi elvárásoknak, a munkatársak szakmai felkészültsége kiváló....

"Hogyan mondjunk "NEM"-et a tárgyalások során"

Avagy: A pozitív "nem" hatalma 4 órás intenzív képzés Hogyan kerül a csizma az asztalra? "Nem"-ek a tárgyaláson? A tárgyalások nem arról szólnak, hogy minden résztvevő igent mondjo...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin