Szimulációs játék

 

Tenger urai szimulációs játék Számítógép vezérlésű az együttműködést és a versenyt ötvöző szimulációs játék a környezettudatos magatartás fejlesztése érdekében



A harmadik évezred küszöbén egyre több szervezet döbben rá a társadalmi felelősségvállalás fontosságára. Gyarapodik a minőséget a mennyiséggel szembeállító szervezetek tábora, növekszik a környezettudatos cégek száma. Bíztató kezdeményezések indulnak egy olyan világ megvalósítása felé, amelyben az ember nem csupán saját céljaira figyel, hanem a társadalmi és a természeti környezettel összhangban kíván tevékenykedni.

Ez utóbbi megvalósítását olyan fontosnak tartjuk, hogy magunk is szívesen vállalunk részt a hozzávezető munkában – a hivatásunk adta keretek között. Ennek megfelelően egy olyan játékot kínálunk most fel, mely egy izgalmas versenybe vezeti a résztvevőket, s amelynek tanulsága – a csapatmunka és a tárgyalástechnikai ismeretek mellett – új lendületet adhat a környezettudatos magatartás megszilárdítása felé.


Mi a játék célja és lényege? A játékban csapatok versengenek egymással a lehető legnagyobb nyereség megszerzése érdekében. A tengerből kifogott halak eladása képezi nyereségük alapját, forrásként pedig bankszámla egyenleg, egy hajóflotta és két halászterület áll rendelkezésükre. A csapatok minden évben döntést hoznak arról, hány hajót küldenek ki a tengerre, hány új hajót vesznek más csapatoktól vagy a hajógyárból. A játék tétje, hogy rádöbbenek-e a csapatok önmaguk és a természet határaira, felismerik-e, mikor és miért kell a versengést együttműködésbe fordítani vagy rohamléptekben haladnak a teljes összeomlás felé a bankszámlaegyenleg növelésének reményében.Milyen tanulságokat kínál a játék?A játék számtalan tapasztalattal szolgál a résztvevők számára, amelyek egy része tanulsággá fordítható, más része azonban olyan fontos kérdéseket vet fel, olyan „nyílt végű” problémákra mutat rá, melyekre mindannyian keressük a választ, a megoldást. Ez a kettősség adja a játék izgalmát, dinamikáját, ez hívja elő a résztvevők rendkívüli aktivitását és ami a legfontosabb, ez biztosítja a játék tanulságainak hosszú távú hatását a résztvevők gondolkodásában, munkájában.



Tanulási lehetőségek Csapatmunka

✦ Együttműködés a csapaton belül és a csapatok között

✦ Csapatszerepek felosztása

✦ A stratégia kidolgozásának és módosításának lehetőségei és szükségszerűsége

✦ A célok közös értelmezésének fontossága

✦ Közös döntéshozás időnyomás alatt



Kommunikáció

✦ Kommunikáció a csapaton belül és a csapatok között

✦ A tárgyalási célok meghatározása

✦ A tárgyalás eszköztárának gyarapítása

✦ Mások meggyőzése, befolyásolása

✦ Meglévő kommunikációs- tárgyalási sémák átvilágítása



Rendszergondolkodás alapjai

✦ A ökológiai rendszerek működésének törvényszerűségei

✦ Miért gyors és radikális a változás a rendszerekben?

✦ A növekedés korlátai



Nyílt végű problémák, kérdések étlapja

✦ Fenntartható fejlődés – az emberiség legszebb álma vagy valódi lehetőség?

✦ Sémaváltások, melyek szükségesek a környezetünkkel és az egymással való együttéléshez

✦ Összeegyeztetető-e a profit és az ökológia?

✦ Meg tudjuk-e oldani konfliktusainkat vagy a „Föld visszavág”?

✦ Segíthet-e a technológia az ökológiai problémák megoldásában?

✦ A legrosszabb szcenárió - Milyen viselkedés várható egy rendszer összeomlása után - van-e kiút?



Milyen résztvevői kör számára hasznos a játék?

✦ Javasoljuk cégeknek és együttműködő partnereiknek olyan alkalmakra, amikor együttműködésüket akarják fejleszteni.

✦ Cégen belül, amikor az egységeken belüli verseny együttműködés szituációt akarják fejleszteni.

✦ Cégen belül, amikor a környezettudatos gondolkodásmódot akarják fejleszteni.

✦ Olyan szervezeteknek, akik üzleti folyamatokat, szervezetek együttműködését „karmesterként” kívánják menedzselni.

✦ Szervezeteknek, akik tartalommal akarják feltölteni a ma méltán divatos „társadalmi felelősségvállalás” kereteit.



Szponzorálási lehetőség

Környezettudatos szervezetek szponzorálás révén lehetővé tehetik, hogy oktatási intézményekben, középiskolákban, szakközépiskolákban díjtalanul lejátszhassuk a játékot és terjeszthessük a fenntartható fejlődés gondolatát.A szimulációs játék része a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán az Ökomarketing tantárgynak.



A játék keretei

Létszám: 6-30 fő.Minimális időkeret: 4 óra, amely tartalmazza a játék lejátszását, megbeszélését, a játék kötését a gyakorlathoz.

Helyszükséglet: Nagy méretű terem, amelyben a csapatok kényelmesen elhelyezkedhetnek és tárgyalhatnak külön-külön vagy együtt is.

 

Vissza a Kommunikáció és szervezetfejlesztés képzések oldalra

Partnereink , hallgatóink mondták

Metz - Méréstechnikai képzés

"A képzés teljesen lefedte az igényeinket, főleg az oktató profizmusa tetszett. Minden kérdésre válaszolt, addig nem mentünk tovább az anyagban, amíg meg nem értettük." ...

Coaching vezetőknek

Egyéni coaching és tanácsadás vezetőknek   A kihívás: A középvezetővé válás egyik gyakori útja, hogy a jól teljesítő, elkötelezett munkatársat vezetői pozícióba emeli a szervezet. ...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin