"The Beer Game"

 

The beer game csapatépítő játék

A rendszerek viselkedését szimuláló logisztikai játék

Mit tesznek a szervezetek, amikor hibát követnek el? A természetes viselkedés, hogy elkezdik a hibát az emberekben keresni (a másik részlegben, a másik személyben). Akik ebből az ösztönös viselkedésből akarnak "kitanulni" és meg akarják érteni, hogy a körülöttünk lévő rendszerek hogyan, mennyire befolyásolják viselkedésünket, döntéseinket, azoknak javasoljuk a "The Beer Game" szimulációs játékot, melyet a világhírű MIT-n fejlesztettek ki.

 

 

Mit ígér a stratégiai szimulációs játék?

Másfél-két óra izgalmas játékot, egy vagy több 4-8 fős csapatnak. A játékbeli vásárló terméket rendel, amit egy négyszereplős ellátási lánc - gyár, elosztó vállalat, nagykereskedő, kiskereskedő - elégít ki, úgy, hogy a vásárló elégedett legyen a pontos szállítással, miközben az ellátási láncnak a lehető legkisebb készletezéssel kell megoldania a feladatot.


A résztvevők "aha"-élményszerűen megtapasztalják, hogy egyéni döntéseik hogyan hatnak a rendszer egészének viselkedésére.


A játék tapasztalatainak feldolgozása során a résztvevők - a rendelkezésre álló idő függvényében - megbeszélik:

 

  • hogyan, miért döntöttek úgy, ahogy döntöttek, modellépítési és adatfeldolgozási gyakorlatot szereznek, fejlesztik jövőbeni döntéseik minőségét;

  • a játékban megismert döntési problémához (ellátási lánc menedzsment, ostorcsapás effektus, optimális rendelési nagyság) kapcsolódó elméleti hátteret és matematikai alapmodelleket;

  • a mentális modellek fogalmát, elménk azon rövidítéseit, amelyek segítik a megszokott helyzetekre való gyors reagálást és egyben gátolják az adott helyzetnek megfelelő döntéshozást;

  • milyen mentális modellek, viselkedések, cselekedetek gátolják (túlreagálás; mások hibáztatása; stb.) illetve melyek segítik (elemzés, cselekedeteink tovagyűrűző hatásainak számbavétele, stb.) a mai komplex szervezetekben való sikeres együttműködést;

  • a szervezeten belüli értékteremtő kommunikáció szerepét, fontosságát.


A játékhoz kapcsolódóan megismerik a rendszerviselkedés alapelemeit, az alapelemekből álló rendszerviselkedési archetípusokat, valamint azokat az automatikus viselkedési mintákat, amelyek már annyira beépültek a szervezeti viselkedésbe, hogy észre sem vesszük.

 

Kiknek ajánljuk a játékot?

  • Ahol úgy vélik, magas a raktárkészlet, miközben a kiszállítási határidők kézbentartásával is gondok adódnak.

  • Ahol a szereplők gyakran hangoztatják, ők jobban tudnának teljesíteni, de az őket körülvevő "rendszer" ezt megakadályozza.

  • Ahol a szervezetet a hatékonyság érdekében többszereplős értéklánccá alakítják, és úgy érzik, érdemes javítani az együttműködésen.

  • Ahol úgy látják, nehezen tudnak megszabadulni a "tűzoltástól", miközben a szervezet nagy becsben tartja a "tűzoltókat".

 

Milyen alkalmakra javasoljuk a játékot?

  • A játék lejátszása 1,5-2 óra. A tapasztalatok megbeszélése hasonló időt vesz igénybe. A játék lejátszható értekezletek, vállalati napok, versenyek, Vezetői Akadémiák keretében, de ajánljuk önálló programként is.

  • A játék alkalmas azonos ellátási lánchoz tartozó, de különálló cégek közös programjain az együttműködés javítására.

 

Milyen folytatása lehet a játéknak?

A játék tapasztalataira alapozva szívesen nyújtunk segítséget a szervezeti, vezetői döntések minőségének tudatos fejlesztésében, üzleti folyamatok, döntési szituációk elemzésében, döntéstámogató-optimalizáló modellek kidolgozásában, valamint az értékteremtő kommunikáció gyakorlati praktikáinak megismerésében.

 

Vissza a Működés- és szervezetfejlesztés képzések oldalra

Partnereink , hallgatóink mondták

QP Zrt.

"Az oktató az MSA képzést, ami egy nagyon száraz és nehéz anyag, úgy tudta átadni nekünk, hogy az élvezhető és megtanulható volt. Mindkét képzésnél az oktató szakmai tudása kimagaslott &ea...

Beszállítói kommunikáció - beszállító fejlesztés

Beszállítói kommunikáció – Beszállító fejlesztés   A jó beszerzés kulcsa a hatékony kommunikáció.   A képzés célja: A képzés célja, hogy bemu...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin