Hiba
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 69
csapatépítés csapatépítés

A sikeres csapatok 6 legfontosabb készsége

 

 

Az eredményes és energiával teli csapatmunka nem véletlenül alakul ki, hanem a csapat tudatos tevékenysége, melyben fontos szerepet kap a tagok hozzáállása, a készségek folyamatos fejlesztése és a célorientált vezetői munka. A szükséges készségek közül 6 olyan emelkedik ki, amelyek megléte létfontosságú a csapat sikeres működése szempontjából. Szerencsére ezek a készségek könnyen leírhatóak és sikeresen fejleszthetőek.

Az elmúlt 20 év során szerzett csapatépítési tapasztalataink azt mutatják, hogy a legtöbb csapat nem ismeri, nem gyakorolja ezeket a készségeket, főként azért nem, mert a tagok magánemberként sincsenek tisztában fontosságukkal. A 6 készség megismerése új lendületet adhat a csapatnak, alkalmazásuk javítja a csapatszellemet, folyamatos gyakorlásuk pedig pozitív hatással van a csapat teljesítményére.

A program szellemisége a megoldás-orientált gondolkodásmódra épül, és egy olyan kultúrával ismerteti meg a csapatot, amely nem a múlt túlelemzésére épül, hanem a jövő irányába tesz konkrét, praktikus lépéseket.

 

1.  Sikerorientáltság

A sikerből származó pozitív energia alapja lehet a munkával való elégedettségnek és ellenszere a stressznek, a fásultságnak. E programrészben a csapatok megtanulják, hogyan lehet tudatosan megtapasztalni a sikert, és hogyan érdemes azt megbeszélni úgy, hogy növelje motivációjukat, a közös tanulást és erőt adjon a jövő kihívásainak megválaszolásához.

 

2. Magunk és mások motiválása

Ebben a részben a résztvevők megismerik a célkitűzés fontosságát, és azt, hogyan generálják a cél eléréséhez szükséges motivációt önmagukban és másokban. Megértik, miért olyan fontos a motiváció, mi viszi el és hogyan lehet fokozni. A megoldás-fókuszú szemlélet különösen nagy segítséget jelent ebben a témában, hiszen a célok kitűzése és a célok iránti elkötelezettség jövőorientált szemléletet kíván és 180 fokos elfordulást a múltat firtató, hibákat és felelősöket kereső gondolkodástól.

 

3. Problémamegoldás

A harmadik rész témája a konstruktív problémamegoldás. A problémák szokásos megbeszélése általában a hibáztatás és a védekezés körül forog, s ez negatív spirálba hajtja a csapatokat: eredménytelennek és veszélyesnek látják a problémamegoldást, így inkább elkerülik a hibák észrevételét, megemlítését. A képzés során olyan eszközöket ismernek meg és gyakorolnak a résztvevők, amelyek segítségével tárgyilagossá, fókuszálttá és hatékonnyá válik a közös problémák megbeszélése, megoldása.

 

4. Visszajelzések adása

A visszajelzés, a kritika, még ha építő célzattal szánják is, gyakran torkollik konfliktusba. A legtöbb embernek gondot okoz, hogyan fogalmazza meg észrevételét, visszajelzését oly módon, hogy az megszüntesse a másik nem kívánatos viselkedését, de fenntartsa a köztük levő jó kapcsolatot. Ebben a részben a résztvevők iránymutatást kapnak arra vonatkozóan, hogyan kezeljék kollégáik nem kívánatos viselkedését oly módon, hogy azok meghallgassák, megértsék a mondandót, anélkül, hogy védekezővé, sértődötté válnának.

 

5. A kritika fogadása

A kritika helyes fogadása nem könnyű feladat. Kritikát hallván a legtöbb ember védekezni kezd vagy elkezd másokat vádolni. Ebben a részben megtanulják a résztvevők, hogyan hallgassák meg a kritikát úgy, hogy megbékéljenek azzal, amit a másik mond, függetlenül attól, ki mondja és hogy jogosan mondja-e vagy sem. Megtanulják azt is, hogyan lehet a legjobb módon hasznosítani a kritikát, ha az építő jellegű visszacsatolást tartalmaz.

 

6. A megbántódás kezelése

Ebben a részben a konfliktusok megoldásával foglalkozunk. Ez a blokk arra az egyszerű tényre épül, hogy egy munkahelyi közösségben elkerülhetetlen, hogy olyat mondjunk, tegyünk, ami valakinek rosszul esik, ami sértettséget, megbántódást okoz. Ezek a sérülések könnyen vezetnek nyílt vagy lappangó kapcsolati konfliktusokhoz, melyek aláássák az együttműködést és a teljesítményt. A sérelmek megbeszéléséhez, kezeléséhez konkrét eszközöket kapnak a résztvevők, hogy a mindennapokban gyorsan és sértetlenül kerüljenek ki e potenciálisan veszélyes helyzetekből.

 

A program időigénye: 3 x 4 óra. Létszám: 10-20 fő.

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

 

Partnereink , hallgatóink mondták

Gia Form Kft.

Az oktatáson olyan információkat szereztem, amit fel tudok használni a munkám során, egyúttal meg is könnyítik azt....

Műszakvezetők

Műszakvezetői tréning   A tréning célja A tréning célja, hogy a résztvevők fejlesszék azokat a készségeket, kompetenciákat, melyek a legfontosabbak ahhoz, hogy vezetői munkájukat sikeresen tudják végezni, vala...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin