Hiba
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 69
csapatépítés csapatépítés

A sikeres csapatok 6 legfontosabb készsége

 

 

Az eredményes és energiával teli csapatmunka nem véletlenül alakul ki, hanem a csapat tudatos tevékenysége, melyben fontos szerepet kap a tagok hozzáállása, a készségek folyamatos fejlesztése és a célorientált vezetői munka. A szükséges készségek közül 6 olyan emelkedik ki, amelyek megléte létfontosságú a csapat sikeres működése szempontjából. Szerencsére ezek a készségek könnyen leírhatóak és sikeresen fejleszthetőek.

Az elmúlt 20 év során szerzett csapatépítési tapasztalataink azt mutatják, hogy a legtöbb csapat nem ismeri, nem gyakorolja ezeket a készségeket, főként azért nem, mert a tagok magánemberként sincsenek tisztában fontosságukkal. A 6 készség megismerése új lendületet adhat a csapatnak, alkalmazásuk javítja a csapatszellemet, folyamatos gyakorlásuk pedig pozitív hatással van a csapat teljesítményére.

A program szellemisége a megoldás-orientált gondolkodásmódra épül, és egy olyan kultúrával ismerteti meg a csapatot, amely nem a múlt túlelemzésére épül, hanem a jövő irányába tesz konkrét, praktikus lépéseket.

 

1.  Sikerorientáltság

A sikerből származó pozitív energia alapja lehet a munkával való elégedettségnek és ellenszere a stressznek, a fásultságnak. E programrészben a csapatok megtanulják, hogyan lehet tudatosan megtapasztalni a sikert, és hogyan érdemes azt megbeszélni úgy, hogy növelje motivációjukat, a közös tanulást és erőt adjon a jövő kihívásainak megválaszolásához.

 

2. Magunk és mások motiválása

Ebben a részben a résztvevők megismerik a célkitűzés fontosságát, és azt, hogyan generálják a cél eléréséhez szükséges motivációt önmagukban és másokban. Megértik, miért olyan fontos a motiváció, mi viszi el és hogyan lehet fokozni. A megoldás-fókuszú szemlélet különösen nagy segítséget jelent ebben a témában, hiszen a célok kitűzése és a célok iránti elkötelezettség jövőorientált szemléletet kíván és 180 fokos elfordulást a múltat firtató, hibákat és felelősöket kereső gondolkodástól.

 

3. Problémamegoldás

A harmadik rész témája a konstruktív problémamegoldás. A problémák szokásos megbeszélése általában a hibáztatás és a védekezés körül forog, s ez negatív spirálba hajtja a csapatokat: eredménytelennek és veszélyesnek látják a problémamegoldást, így inkább elkerülik a hibák észrevételét, megemlítését. A képzés során olyan eszközöket ismernek meg és gyakorolnak a résztvevők, amelyek segítségével tárgyilagossá, fókuszálttá és hatékonnyá válik a közös problémák megbeszélése, megoldása.

 

4. Visszajelzések adása

A visszajelzés, a kritika, még ha építő célzattal szánják is, gyakran torkollik konfliktusba. A legtöbb embernek gondot okoz, hogyan fogalmazza meg észrevételét, visszajelzését oly módon, hogy az megszüntesse a másik nem kívánatos viselkedését, de fenntartsa a köztük levő jó kapcsolatot. Ebben a részben a résztvevők iránymutatást kapnak arra vonatkozóan, hogyan kezeljék kollégáik nem kívánatos viselkedését oly módon, hogy azok meghallgassák, megértsék a mondandót, anélkül, hogy védekezővé, sértődötté válnának.

 

5. A kritika fogadása

A kritika helyes fogadása nem könnyű feladat. Kritikát hallván a legtöbb ember védekezni kezd vagy elkezd másokat vádolni. Ebben a részben megtanulják a résztvevők, hogyan hallgassák meg a kritikát úgy, hogy megbékéljenek azzal, amit a másik mond, függetlenül attól, ki mondja és hogy jogosan mondja-e vagy sem. Megtanulják azt is, hogyan lehet a legjobb módon hasznosítani a kritikát, ha az építő jellegű visszacsatolást tartalmaz.

 

6. A megbántódás kezelése

Ebben a részben a konfliktusok megoldásával foglalkozunk. Ez a blokk arra az egyszerű tényre épül, hogy egy munkahelyi közösségben elkerülhetetlen, hogy olyat mondjunk, tegyünk, ami valakinek rosszul esik, ami sértettséget, megbántódást okoz. Ezek a sérülések könnyen vezetnek nyílt vagy lappangó kapcsolati konfliktusokhoz, melyek aláássák az együttműködést és a teljesítményt. A sérelmek megbeszéléséhez, kezeléséhez konkrét eszközöket kapnak a résztvevők, hogy a mindennapokban gyorsan és sértetlenül kerüljenek ki e potenciálisan veszélyes helyzetekből.

 

A program időigénye: 3 x 4 óra. Létszám: 10-20 fő.

 

Ajánlott képzéseink:

 

 

 

Partnereink , hallgatóink mondták

Delphi - Autóipari belső auditor képzés

"Nagyon érezhető volt az oktatók szakmaisága és rugalmassága! Az átadott tudásanyag nem volt száraz, hanem meglehetősen érdekes. Minden feltett kérdésre korrekt választ kaptunk."...

Túl a csapatépítésen! - coaching csapatoknak

Coaching csapatoknak A csapat nem hasonlítható egy géphez, amelynek elemei bármikor kicserélhetőek, hanem egy élő, dinamikus rendszer, kimondott és ki nem mondott szabályokkal, tervekkel, vakfoltokkal, elvárásokkal, hangulatokkal.  ...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin