Orientációs és közös tanulást fejlesztő tréningek fizikai munkát végző munkatársaknak

 

A "helyzet"


Meggyőződésünk, hogy a cégek, szervezetek életében az elmúlt időszak változásait a fizikai dolgozóknak a legnehezebb feldolgozni.

 

 

Az ő munkájuk a legjobban mérhető, itt a legegyszerűbb az elvárásokat növelni - ami azonban nem jelenti gondolkodásmódjuk, hozzáállásuk megváltozását, lojalitásuk elnyerését.


Röviden szólva: könnyű az ő munkájukat menedzselni, de nagyon nehéz vezetni őket.


A probléma


Tapasztalatunk szerint a fizikai munkatársak (betanított munkások, szakmunkások) képzése szinte kizárólag szakmai jellegű, noha ők is igénylik a tájékoztatást a cég működéséről, a cég kihívásairól. Ennek hiányában régi beidegződéseikre, félelmeikre és az egymás közötti beszélgetésekre alapozva alakítanak ki véleményeket.


A vezetőknek nehéz megszólítani őket, a hangadók nem a megfelelő irányba viszik el a beszélgetést, így aztán a vezetőknek egyre kevesebb kedvük van a velük való érdemi beszélgetésekhez.


A helyzetet nehezíti, hogy a fizikai munkatársak "munka" megnevezés alatt szigorúan csak a saját munkaköri leírásukban olvasható utasítássorokat értik; nem tanulták véleményük, problémájuk építő jellegű elmondását, a másik meghallgatását. Ilyen körülmények között természetesen kialakul a magukra optimalizáló, "elvégzem a munkám, más nem érdekel" hozzáállás.


A képzés célja


Segítséget nyújtani a vezetőknek abban, hogy tudatosan alakítsák ki a fizikai munkatársak körében is az általuk elképzelt cégkultúrát; bátorítsák a munkatársak vélemény nyilvánítását, ugyanakkor képesek legyenek azt a közös cél irányába fókuszálni.

A munkatársak részt vegyenek egy közös beszélgetésben, strukturált keretek között, előre meghatározott témákban - közben ismerjék meg egymás véleményét, alakuljon ki sémájuk a közös megbeszélésekre: kerüljön egyensúlyba a hallgatás és a vélemény nyilvánítás mennyisége.

 

Tréningmódszereink

 

  • Saját fejlesztésű és nemzetközi játékok

    Játékaink a mindennapi munka helyzeteit, konfliktusait szimulálják, elősegítve a tapasztalati tanulást.

  • Valós esettanulmányok feldolgozása

    Az esettanulmányok közös megvitatása, a gondolkodást próbára tevő, a tanulságok irányában felépített kérdéssorok segítségével.

  • Több esetben együttműködünk a szervezetek vezetőivel, hogy a tapasztalati tanulásra épülő játékokat jobban hozzá tudjuk kötni a résztvevők mindennapi munkájához.


A tréning átlagos időszükséglete: 1- 1,5 nap. Létszám: 10-30 fő.

 

Ajánlott képzéseink:

 

Vissza a Kommunikáció és szervezetfejlesztés képzések oldalra

 

 

Partnereink , hallgatóink mondták

Metz - Méréstechnikai képzés

"A képzés teljesen lefedte az igényeinket, főleg az oktató profizmusa tetszett. Minden kérdésre válaszolt, addig nem mentünk tovább az anyagban, amíg meg nem értettük." ...

Kifogástalan üzleti viselkedés

Kifogástalan üzleti viselkedés   Ismerjük a viselkedéskultúra szabályait, hiszen elméletben jól tudjuk például, hogyan kell megszólítani a partnert, milyen formaságai vannak a bemutatásnak, bemutatkoz&aa...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin