"Érzelmi intelligencia a tárgyalások során"

Mi közük az érzelmeknek a tárgyaláshoz?!

A hagyományos tárgyalástechnika a tárgyalást racionális folyamatnak képzeli, ahol árakról alkudozunk, megfontolt javaslatokat teszünk, előnyöket mérlegelünk, információkat osztunk meg és hallgatunk el, kifogásokat kezelünk és ésszerű döntéseket hozunk.

 

 

A (tárgyalás)technika szó maga is azt sugallja, hogy eszközöket és eljárásokat tudunk megtanulni annak érdekében, hogy azokat ésszerűen tudjuk alkalmazni egy kitűzött cél érdekében. A sikeres tárgyaló nem engedi, hogy indulatok befolyásolják, vagy érzelmek zavarják össze logikus céljait.

Aki azonban részt vett már tárgyaláson, tapasztalta, hogy az érzelmek a tárgyalás egész folyamatában jelen vannak: a partner első megpillantásától kezdve egészen a következő napig, hétig, mindaddig, míg végre feldolgozzuk, miért is mondtuk ezt vagy azt, miért is döntöttünk így vagy úgy. A tárgyalástechnika tanítói, ha ki is térnek az érzelmekre, legfeljebb azt a haszontalan és alkalmazhatatlan tanácsot adják, hogy az érzelmeket hagyjuk figyelmen kívül.


Miért nem lehet az érzelmeket figyelmen kívül hagyni?


Mert az érzelmek mindig, mindenütt felbukkannak, akár akarjuk, akár nem, és mára azt feltételezzük, hogy nem olyan haszontalanok, mint azt Platón vagy Darwin hitte.

Az érzelmek kutatása nem tekint túl hosszú múltra vissza, és a különböző kutatások, bár szerteágazóak, abban a konklúzióban megegyeznek, hogy az érzelmek hatással vannak ítéleteinkre, döntéseinkre, a tanulásra, az információfeldolgozásra, társas viselkedésünkre.


Akkor tehát mit kezdjünk az érzelmekkel?
 
Ismerjük meg azokat, éljük át valamennyit és tanuljuk meg, milyen funkciójuk, szerepük, hatásuk van, majd gyakoroljuk, hogyan használhatjuk fel őket sikeresen a tárgyalások folyamán. Ez a képzés ebben segít.

Aki nem hisz benne, idézze fel legutóbbi tárgyalását! Minden tény vagy adat előtt legelőször is egy érzés jelenik meg, amely magába sűríti a történtek, elhangzottak, megélt pillanatok sokaságát.

 

 

Jelentkezés a tanfolyamra

 

Partnereink , hallgatóink mondták

QP Zrt.

"Az oktató az MSA képzést, ami egy nagyon száraz és nehéz anyag, úgy tudta átadni nekünk, hogy az élvezhető és megtanulható volt. Mindkét képzésnél az oktató szakmai tudása kimagaslott &ea...

Konfliktuskezelő tréning vezetőknek

A konfliktus kezelő tréning célja:  A résztvevők ismerkedjenek meg a konfliktusok kialakulásának okaival, lefolyásának törvényszerűségeivel és pszichológiai mechanizmusaival. Ismerjék meg és gyakorolják az...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin