Vezetői készségfejlesztés

A modul célja:

A modul célja, hogy a vezetési feladatokkal megbízott különböző beosztású munkatársak felkészüljenek egy dinamikus, a környezeti kihívásokra rugalmasan válaszoló vezetői szerepre, átfogó képet kapjanak a vezetői munka lényegéről. A modul részletesen bemutatja a vezetői munka egyes területeit, hogy a résztvevők elsajátítsák és kössék saját munkájukhoz, megismerjék egymás gyakorlatát és fejlesszék az egymással való együttműködést.

A képzés célja szerepjátékok, tesztek, strukturált megbeszélések segítségével feltárni, milyen területeken van szükségük a vezetőknek fejlődésre, és erről azonnali szóbeli visszacsatolást adni. A feltárt területeken fejleszteni a vezetők kommunikációs készségeit, annak érdekében, hogy a mindennapi kommunikációs helyzeteiket hatékonyan tudják kezelni.

 

A modul során megszerezhető kompetenciák:

A sikeresen végzett résztvevők képesek azonosulni a kitűzött szervezeti és projekt célokkal, és azokat kommunikálni tudják beosztottjaiknak, képesek hatékonyan áramoltatni az információt, hozzáértően motiválják beosztottjaikat és menedzselik teljesítményüket.

 

 

 

Témakörök, követelmények:

 

1. Az egyén és a csoport, a különböző vezetési stílusok

Egyéni és közös jövőkép megtervezése egy csapaton belül, célok kialakítása

Az egyéni és a közös tanulás folyamata

Az egyéni és a közös eredmények elérésének folyamata: feladat kiadás, nem megfelelő teljesítmény kezelése, eredmények értékelése

A racionális problémamegoldás folyamata

Kommunikáció a szervezeti hálóban – irányítottakkal, vezetőtársakkal, a saját vezetővel

Az egyéntől és a helyzettől függő vezetési stílusok (támogatás, irányítás, dele-gálás, coaching) 

 

 

2. Motiváció. A vezető szerepe

Alapvető emberi igények és azok figyelembe vétele a vezetői munka során, munkatársak motiválása

Az emberi kogníció alap elemei (észlelés, memória, mentális modellek, sémák világa, racionális és intuitív döntéshozás, érzelmek és gondolkodás viszonya) és azok figyelembevétele a vezetői munkában

Vezetői szerepek és tulajdonságok

Vezetői önismeret

A magyar lelkiállapot megismerése

Érzelmi és társas intelligencia

 

 

A modul zárása: 

- Összefoglalás, vizsga (írásbeli: tesztkérdések, gyakorlati: kidolgozandó felada-tok).

 

Módszerek:

A résztvevők az elméleti ismereteket gyakorlatokon, feladatokon, saját egyéni és közös megtapasztaláson keresztül sajátítják el. Az elmélet gyakorlat aránya 60-40%, .

 

Ajánlott képzéseink:

 

Partnereink , hallgatóink mondták

Nyílt mérőeszköz kezelő képzésünk

Nagyon tartottam tőle, hogy száraz tananyagot fogok hallgatni, ehhez képest igazán pozitívan csalódtam. Mind az oktatási anyag mind pedig az odaadott tananyag az elvártnak megfelelt, később is forgatni fogom. Szívesen ajánlom mindenkinek aki ebben...

"The Beer Game"

"The Beer Game"   A rendszerek viselkedését szimuláló logisztikai játék Mit tesznek a szervezetek, amikor hibát követnek el? A természetes viselkedés, hogy elkezdik a hibát az emberekben keresni (a másik...

Felhasználói menü

Facebook

Facebook

Linkedin

Linkedin