Noha sok helyen nem tartják kiemelt területnek, ám a tapasztalatok azt mutatják: egy cég megítélésének, brandépítésének fontos része az is, hogy miképp bánnak a jelentkezőkkel, hogyan kezelik a társasághoz jelentkező (leendő) munkavállalókat. 

Tény, hogy az elmúlt években erőteljesen megváltozott a munkaerőpiac hazánkban is. Sok cégnél úgy érzik, hogy úgymond nincs szabad munkavállaló piacon, ezért a toborzás – legyen szó bármilyen területről – igen nehéz feladattá vált.

Ennek egyik oka, hogy a közösségimédia-felületek felgyorsították és –erősítették az információáramlást. Ez részben jó, mert targetált üzenetekkel könnyebb elérni a potenciális munkavállalókat, ám a social media sajátosságai miatt egyben nehézséget is jelent. A céghez pályázatot beadó jelöltek ugyanis megosztják tapasztalataikat más felhasználókkal az álláskeresés során.

Magyarra fordítva: gyorsan kiderül, hogy milyen bánásmódban részesültek a folyamat alatt, miképp értékelték képességeiket, s nem mellesleg milyen fizetési ajánlatot kaptak. Ennek következtében pedig, ha nem figyelünk erre a területre, könnyen negatív kép alakulhat ki egy cégről, aminek eredményeként hiába látják a felhívást, már a pályázatukat sem adják be a potenciális jelöltek.

Mi a megoldás? Az egymás iránti tisztelet, az erőfeszítések értékelése a pályázóknál nem fejeződhet be egy szimpla „köszönjük jelentkezését, de mást választottunk” e-maillel (arról most ne is beszéljünk, hogy akadnak, akik visszajelzést sem küldenek).

Alapvetésként fogadjuk el, hogy ez a folyamat mindkét oldalon tele van hibalehetőségekkel, ráadásul érzelmileg is megterhelő. A kölcsönös tisztelet, egymás tévedéseinek elfogadása és megfelelő kommunikációja javíthat a helyzeten.

Vegyük tudomásul, aki jól érzi magát az üzletünkben, akkor is jó hírünket viszi, ha éppen nem sikerült vásárolnia. Ugyanakkor, ha nem elégedett, ha számára nem volt kellemes a találkozás, akkor biztosak lehetünk benne, hogy erről beszélni fog másokkal, elmondja a barátjának vagy a családjának, a hír terjed, és ebből nehéz pozitívan kijönni.

Magyarországon is felismerték már egyes cégek a terület jelentőségét és egyben a veszélyt, hogy nem csak a munkáltatói márka sérülhet, hanem tényleges üzleti visszaesést is hozhat, ha rossz híre megy a társaságnak.  Ennek elkerülésére és a márka erősítésére találták ki, hogy fájdalomdíjjal, termék-vagy szolgáltatáscsomaggal jutalmazzák a bejutáshoz közel kerülő jelölteket. Így megmarad a jó emlék, legközelebb is megkereshető a munkavállaló és nem mellesleg jó hírét viszi a cégnek.

Weboldalunkon a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használunk.