Az év első részében minden vezető fejében felmerül a kérdés: milyen módon és eszközökkel tudná támogatni a munkatársak fejlődését a kitűzött célok elérése érdekében? 

A cégünket befolyásoló körülmények folyamatosan változnak körülöttünk és ezáltal a munka is, amit el kell végeznünk. A világ megváltozott az elmúlt időszakban. Ma már nem írunk 5-10 éves üzleti stratégiákat, inkább egy-két éves ciklusokra szabunk irányt, s akkor sem esünk kétségbe, ha folyamatos újratervezésre van szükség.

Ahhoz, hogy egy szervezet reagálni tudjon a folyamatos változásokra és sikeresen működjön, a munkatársak képzésére van szükség. Ha csupán néhány kompetencia fejlesztésére van szükség, akkor a tréningek lehetnek a jó megoldások, amelyek egyébként adott esetben csapatépítő jellegűek is lehetnek, így a kohéziót, valamint az cég iránti elkötelezettséget is erősíthetik a kollégákban.

Amennyiben komplexebb a feladat, például a szervezetfejlesztés a cél, akkor egy hosszabb távú projektben érdemes gondolkodni, ami kis lépésekben kalibrálja a cég működését a siker érdekében. Sajnos sok vezető elköveti azt a hibát, hogy csak akkor „rántanak a kormányon”, amikor már nagyon muszáj, s miután árokba csúszott a „járgány”, bosszankodnak rajta, hogy ez a manőver sem sikerült.

Kezdésként két alapvető kérdésre kell választ adnia minden cégnek. Hogyan teremtünk értéket az ügyfeleinknek? Hogyan szervezzük magunkat az értékteremtő munka köré? Ezek kulcskérdések, s amennyiben nem tudunk rájuk világos és megnyugtató válaszokat adni, bizony cselekedni kell.

A változó üzleti környezetben ugyanis ma már nem ugyanazokat a válaszokat kell adnunk ezekre a kérdésekre, mint korábban, azaz ami évekkel ezelőtt sikerre vitte a céget, ma már nem garancia az eredményességre. Ha például sok az új munkavállaló, akkor a hatékony integrációjuk mellett a lojalitásuk kialakítása is fontos, s bizony nem egyszerű feladat.