2022 májusában megjelent Német Autóipari Szövetség (Verband der Automobilindustrie) sárga kiadású, VDA 6.3 kötetének aktualizált változata. Cikkünkben összefoglaljuk a legfontosabb változásokat.

A VDA 6.3 kötet a 2016-os kiadás átdolgozott, optimalizált változata. A Német Autóipari Szövetség által kiadott sárga kötetek mindig a tervezett változtatásokat tartalmazzák, s véleményezés céljából adják ki előzetesen. A végleges forma a vélemények alapján készül el, és jelenik majd meg várhatóan az év végén.

Jó hír, hogy a „sárga” verzió díjmentesen letölthető a VDA-QMC oldaláról, így bárki betekintést nyerhet a változásokba, hozzászólást írhat, s javaslatokkal is élhet,  amelyet 2022. augusztus 17-ig várnak vissza a VDA-QMS emberei. A visszajelzéseket kiértékelik, s a szükséges módosításokat végrehajtják, ezek figyelembe vételével jelenik meg 2022 decemberében a végleges, „piros” anyag.

A kötet erről a címről tölthető le, a visszajelzéseket a csatolt excel tábla segítségével várják vissza e-mailben a ralf.bretag@ebk-gruppe.com, illetve a teresa.mueller-ott.extern@vda-qmc.de címekre.

Nézzük azonban, hogy melyek a legfontosabb változások a frissen megjelent sárga kiadásban.

A visszajelzéseket kiértékelik, s a szükséges módosításokat végrehajtják, s idén decemberre tervezik a végleges piros kötet kiadását. Ilyen a

Fontos különbség a 2016-os „piros” és 2022-es „sárga” kötet között, hogy előbbiben 58, míg az újban 59 kérdés szerepel, a 2016-os 18 csillagos kérdés helyett ezúttal 17 csillagos kérdés kapott helyet az anyagban, s az új kötetben 35 kérdés található a potenciál analízishez, szemben a 2016-is 36-tal. A 2022-es kötetben szerepel továbbá a szoftverkövetelmények integrációja, illetve a beszerzési követelményekről is olvashatunk a P3 és P4 fejezetekben.

Nem változott azonban, hogy az összértékelésre megmaradt az A-B-C besorolás, változatlan a kérdéslista struktúrája és a kérdésértékelések pontozása (10-8-6-4-0) is, ahogy a teknős modellek alkalmazása, illetve az eddigi lefokozási szabályok sem változtak.