Keresés
Close this search box.

Tavasszal az Egyesült Államok autógyártói a COVID-19 miatti közel két hónapos leállás után megkezdték a gyártás felgyorsítását. Addigra a vírus milliókat betegített meg, és több ezer amerikai áldozatot szedett, ez a traumatizált országban működő vállalkozásokat bezárásra kényszerítette.

Az olyan autógyártók, mint a Ford, a GM, a Toyota, a Mercedes, a Honda, stb. és beszállítóik ezeket a hónapokat az üzemek takarításával és fertőtlenítésével töltötték, egyéni védőeszközöket avanzsáltak fel és új protokollokat hoztak létre, hogy összeszerelő csoportjaikat és munkatársaikat biztonságban tartsák a COVID-19 fertőzése ellen.

De mi a helyzet a gyártási folyamattal? A meghosszabbított leállással és annak fenyegetésével, hogy a szerelőknek a jövőben karanténba kell vonulniuk a vírus miatt, sok minőségügyi vezető, akiknek az a feladata, hogy biztosítsa az üzemükben a kiváló termékek folyamatos gyártását, szörnyen nagy kihívásokkal néz szembe – nyilatkozta J. Scot Sharland, a Michigan állambeli Southfield-i nonprofit szervezet, az Automotive Industry Action Group’ (AIAG) vezérigazgatója.

„Ha a gyártás elindul és leáll, majd újra elindul és leáll – mondta Sharland -, mindez sok átdolgozást, hibát és pazarlást eredményez. Ez a rossz minőség receptje. ”

Tehát ez év elején az AIAG és az érdekelt felek kidolgoztak egy tervet a minőségirányítók megsegítésére azért, hogy a leállás után az üzemek ismét kiszámítható gyártási eredményeket érjenek el, és a futószalagról legördülő termékek megfeleljenek az ipari előírásoknak.

Az AIAG nagy terve az volt, hogy kiadta az ipari újraindítási csomagot a minőség érdekében, és 2020 végéig, első alkalommal ingyenesen teszi elérhetővé a Core Tools-ok értékelését, és ezek e-learning verzióját, e-dokumentumait az autóipari beszállítói lánc vállalatai számára.

„Tehát, mint az izommemória, ha van időnk, visszatérhetünk, és frissíthetjük a folyamatok, illetve az alapvető ismeretek szempontjából lényeges tényezőket, hogy megértsük, hogyan érhetünk el kiszámíthatóbb gyártási eredményeket” – mondta Sharland – „ezzel segítve a vállalatokat (különös tekintettel a közepes és a kisebb méretű vállalatokra), hogy az újraindulás után azonnal sikeresen tudjanak egy új tevékenységgel foglalkozni.”

A minőségi Core Tools alatt azokat a módszereket, szabványokat és technikákat értjük, amelyeket az autóipar szakemberei alkalmaznak a gyártási folyamatok minőségének biztosítására az ellátási láncokban. Ezeket a módszereket az OEM gyártók általában megkövetelik beszállítóiktól.

A minőség érdekében az ipari újraindítási csomagban tanított Core Tools közé tartozik a hibamód és a hatáselemzés (FMEA), egy eljárás az adott folyamat vagy gyártott alkatrész meghibásodási esélyének felismerésére; Statisztikai folyamatszabályozás (SPC), a statisztikai elemzés alkalmazásának módszere a gyártási folyamatok nyomon követésére; és a Mérőrendszer-elemzés (MSA), amely magában foglalja a mérőrendszer pontosságának és precizitásának szintjét.

A minőségtervezés (APQP) és a „Control Plan”, valamint a termék jóváhagyási folyamat (PPAP) további e-learning tanfolyamok anyagát képezi az újraindítási csomagban.

Az AIAG 1982-ben nyílt meg, az észak-amerikai nagy autógyártók: a General Motors, a Chrysler és a Ford „látnokainak” agyszüleményeként. Az AIAG célja egy „semleges, jogi és szakmai fórum” létrehozása volt, ahol az iparágban érdekeltek, beleértve az autógyártókat, alkatrész-beszállítókat, szolgáltatókat, kormányzati ügynökségeket, az egyetemeket és másokat, összefogva innovatív ötleteket fogalmazhattak meg a folyamatok hatékonyabbá tétele és fenntartása érdekében.

Ma az AIAG iparági szabványokat tesz közzé, valamint képzéseknek és oktatási konferenciáknak ad otthont, amelyeket az ágazat az adott témában jártas szakemberei tartanak, és olyan forrásokat kínál, mint ez az újraindítási csomag. A nonprofit szervezetnek több mint 3800 tagvállalata van az Egyesült Államokban, Mexikóban és a tengerentúlon. Ezekből a vállalatokból több mint 900 önkéntes dolgozik együtt, hogy új irányelveket, ajánlásokat és bevált gyakorlatokat teremtsen az autóipar számára.

Azok a személyek, akik megszerzik az AIAG csomaggal kapcsolatos szolgáltatását, 75 perces online önértékelési teszten tudnak részt venni a Core Tools alapismereteinek összehasonlításához.

Miután meghatározták az alapvető Core Tools-okat, amelyekről szükséges tanulniuk, felléphetnek az internetre és részt vehetnek e-learning tanfolyamokon, amelyek egyike például áttekintést nyújt a hallgatóknak a Core Tools-okról. Egy másik, a „Quality Core Tools – Connect the Dots” tanfolyam bemutatja, hogy az összes Core Tool hogyan működik együtt a gyártásban, míg egy másik lecke azt vizsgálja, hogyan lehet a statisztikai folyamatszabályozás elveit alkalmazni a termelésre. A többi e-learning tanfolyam megtanítja a hallgatókat az MSA, a PPAP, az FMEA és az SPC, valamint az APQP „Control Plan” végrehajtási módjaira.

Ráadásul a hallgatók hozzáférhetnek az órákat kiegészítő e-dokumentumokhoz.

Tanulmányaik befejezése után az emberek újra kitölthetik az önértékelést, hogy lássák a fejlődésüket – mondta Sharland – mindaddig, amíg legalább 30 napot várnak a teszt első lebonyolításától. Persze a teszt elvégezhető annyiszor, ahányszor a kitöltők csak akarják.

„A legtöbb tréninghez hasonlóan ez is egy utazás, és nem célállomás” – jelentette ki Sharland. – „Itt kezdi, erősíti ezt a minőségi vagy ellátási lánc-kezelési izomzatot, majd folytatja a következővel. Ez nem egy nulla eredménnyel járó vagy egyszeri játék, hanem a folyamatos fejlesztésre összpontosít. ”

Az emberek végül dönthetnek úgy, hogy folytatják tanulmányaikat, és regisztrálnak élő virtuális képzésre a minőségi Core Tools ismeretekért, illetve tanúsítást is szerezhetnek.

Eddig több mint 500 vállalat, elsősorban az Egyesült Államokban és Mexikóban, részt vett az ingyenes AIAG újraindítási programban – derült ki a vezérigazgató szavaiból.

A Core Tools újraindítási csomag mellett az AIAG ingyenes hozzáférést biztosít az iparág best practice forrásaihoz, amelyek olyan témákat ölelnek fel, mint az üzletmenet-folytonosság tervezés, a kiberbiztonság és a járványtervezés.

„Önkénteseinkkel – tagvállalataink szakértőivel – együtt dolgoztunk egy ingyenes webes szeminárium, bemutató és ellenőrző lista létrehozásán, hogy a beszállítók számára egy „útitervet” tudjunk nyújtani, segítve az operatív újraindítási tevékenységek megszervezését és fontossági sorrendbe felállítását” – említette Sharland.

Sharland szerint azok a beszállítók, akiknek csak épp az iparágba új emberként belépő munkavállalói, vagy új munkakörökbe beosztott és több tapasztalatra szoruló munkavállalói vannak, azok különösen hasznosnak találják az újraindítási csomagot. A csomag pedig manapság különösen szükséges, mivel egyre több idősebb munkavállaló vonul ki az autóiparból.

 „Tapasztalatukat nagyon nehéz pótolni” – mondta Sharland – „Ha nincs olyan folyamatunk, amellyel rögzíthetnénk ezt a tapasztalatot és ezt kodifikálhatnánk, akkor problémákkal találjuk szembe magunkat. Ki lesz a következő, aki fellép, és képes betölteni az előző, tapasztalt alkalmazott után hagyott űrt?

A tavaszra vonatkozóan kifejtette véleményét Sharland – miközben a COVID-19 járvány folytatódik, nyugodtan meg lehet jósolni, hogy a regionális fertőzési gócpontok továbbra is véletlenszerűen jelennek majd meg, ezek azonnali közegészségügyi elszigetelési reakciókat fognak kiváltani, amelyek időszakos ellátási megszakításokat okoznak, beleértve a leállásokat és az alkalmazottak karanténjait.

„Jelenleg a nagy ismeretlenség közepette vagyunk abban a tekintetben, hogy mikor térünk vissza valaha a normális állapot látszatához” – mondta akkor. – „Tehát az AIAG itt van, hogy szolgálhasson, és elkötelezettségem az, hogy a legfontosabb erőforrásainkkal és eszközeinkkel kell kezdenünk, az embereinkkel. Meg kell győződnünk arról, hogy ők hozzáférnek-e ahhoz az információhoz, amellyel sikeresek lehetnek abban a munkában, amiben szükség van rájuk.”

Kapcsolódó képzésünk:

https://tekt.hu/tekt_kepzesek/autoipari-core-tools-alkalmazasa-2/

Weboldalunkon a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használunk.