Amikor a munkahelyi sikerhez elengedhetetlen jellemzőkre gondol, általában mi jut eszébe?

Jó eséllyel gondolhat a szakmai ismeretekre, valamint a kommunikáció-és együttműködés készségeire. Mindemelett a munkahelyen szükség van egy olyan képességre is, mely lehetővé teszi, hogy a munkatársak könnyedén vegyék az akadályokat, az egyes helyzetekből a legtöbbet hozzák ki, gördülékenyen küzdjenek meg a változások által generált akadályokkal. Ez a rugalmasság képessége, a reziliencia.

Mi a reziliencia?

A rugalmasság által alátámasztott gondolkodásmóddal, hozzáállással és képességekkel a munkatársak motiváltak maradhatnak, képesek az együttműködésre, kitartóak, így átvészelik a nehézségeket és a változásokat.

A reziliencia fejlesztése személyes utazás, amely önreflexiót, időt és gyakorlást igényel. A vezetők, menedzserek azonban támogatóan vehetnek részt ebben a folyamatban a megfelelő eszközök és képzések biztosításával. A reziliencia felsőbb szintről történő elősegítése a szervezeti ellenálló képességét is fejleszti, és a munka egészére kiterjedő kultúrává alakítja. Ez arra ösztönzi a munkatársakat, hogy ők is szánjanak időt a fejlődésükre.

Amennyiben elősegíteni, támogatni szeretné a munkavállalók rugalmasságának fejlesztését, vegye fontolóra Reziliencia tréningünkön való részvételüket.

 

(Készült Liz Burton-Hughes 2020. – Resilience in the workplace cikke alapján.)

Weboldalunkon a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használunk.