‘Minőségellenőr’

autóipari

méréstechnikai

műanyagipari

soft skills

irányítás rendszeri

lean

‘Minőségellenőr’

A minőségellenőrzés a meghatározott elvárásoknak, követelményeknek való megfelelés vizsgálata a folyamat bármely pontján.A minőségellenőrzés a Taylor által kezdeményezett tudományos menedzsment bevezetése idején vált külön magától a termeléstől. Ekkor szűnt meg a művezetők minőségellenőrzési feladatköre, ekkortól külön személyek, vagy szervezetek foglalkoznak a minőségellenőrzéssel. A minőségellenőrzés mára már külön szakmává vált, mely a gyártási és szolgáltatási folyamatok fontos része lett.A minőségellenőrzés a követendő intézkedések és eljárások összessége annak biztosítása érdekében, hogy a termék minősége megmaradjon és javuljon egy sor referenciaértékkel, és hogy a felmerült hibák vagy megszűnjenek vagy csökkenjenek. A minőségellenőrzés középpontjában az áll, hogy a termék- és termékgyártás nemcsak következetes, hanem az ügyfél igényeinek is megfeleljen.A minőségellenőrzés hasonló a minőségbiztosításhoz. Egyik legfontosabb jellemzője a jól meghatározott ellenőrzési módszerek hatékony alkalmazása. Ez a folyamatot szabványosítja. A legtöbb szervezet rendelkezik egy minőségellenőrzési / -biztosítási részleggel, amely az egyes termékek és szolgáltatások esetében a követelmények összességét szabványokat tartalmazza.Ezt a feladatot elláthatja Vagy egy belső csoport vagy egy megbízott, külsős cég mely ellenőrzi, hogy a termékek, szolgáltatások megfelelnek-e ezeknek a követelményeknek, szabványoknak elvárásoknak. A minőségellenőrzés a termékek tesztelésén alapul, mivel a termékellenőrzés teljes képet adhat a végtermék minőségéről.A minőségellenőrzés többek között lehet műszerrel végzett mérés, vagy szemrevételes ellenőrzés, illetve idomszeres vizsgálat mely során esetenként 100%-ban vagy csak mintavételesen, szúrópróba szerűen vizsgálják a termékeket. A termék minőségét gyakran befolyásolják a célkövetelményektől való eltérés és a célspecifikációk körüli nagy változékonyság. A hatékony minőségellenőrzésnek képesnek kell lennie mindkét eltérés kezelésére feltárására. A minőségellenőrzés segítheti a vállalkozásokat abban, hogy a márka iránti bizalom töretlen legyen, elismerésével együtt javítsák termékeik megítélését a piacon. Segít a felelősségi aggályok kezelésében, a tervezésben és a döntéshozatalban, valamint az ügyfelek igényeinek kielégítésében. A minőségellenőrzés segítségével a termékszállítással kapcsolatos erőfeszítések és finanszírozás is jelentősen javulhat. A minőségellenőrzés alapelve, hogy mindig érvényesüljenek az előre megadott minőségi követelmények. Elsődleges célja a hiba megállapítása, amit általában méréssel érnek el. A minőségért a minőségellenőrzési osztály a felelős, melynek tagjai így állandóan konfliktusba kerülhetnek a termelő részleggel az érdekellentétek miatt. A minőséget a folyamat végén ellenőrzik, így nincs lehetőség a folyamat közbeni állandó visszacsatolásra

A KÉPZÉS CÉLJA

A résztvevők szerezzenek ismereteket a minőségbiztosítás és minőségirányítás tárgyköreiben.
Az intenzív, gyakorlatorientált képzést sikeresen elvégzett résztvevők értsék a minőség szerepét, fontosságát az érték előállító folyamatban, legyenek képesek a megtervezett folyamatszabályozási rendszer működtetésére, javítására és legyenek elkötelezettek a minőségirányítási rendszer folyamatos fejlesztése iránt.

A képzés célcsoportja

  • Minőségellenőrök,
  • Leendő minőségellenőrök,
  • Belső auditorok

Képzés során megszerezhető kompetencia

A képzést sikeresen végzett résztvevők képesek önállóan elvégezni a termékek, szolgáltatások minőségi paramétereinek a rögzített minőségi kritériumokkal való összevetését, ellenőrzését, a nemmegfelelőség megállapítását, feltárását, a szükséges intézkedések megtételét. A végzett résztvevők képesek az életben, a gyakorlatban alkalmazni a tanult technikákat, eszközöket, módszereket.

A képzés tematikája

Minőség, minőségirányítási rendszerek

  • A minőség fogalma, alapfogalmak, definíciók
  • A minőség mérése, vevői elégedettség és elégedetlenség
  • A termékminősítés fejlődése, története, fontosabb szakaszok
  • Minőségköltségek
  • Folyamatszabályozás
  • Irányítási rendszerek
  • Minőségirányítási rendszer dokumentumai
  • Auditok, rendszer-, folyamat-, és termékaudit

Folyamatok felmérése, problémamegoldás

  • Minőségszabályozás és minőségellenőrzés
  • Termékspecifikációk, folyamatspecifikációk
  • Folyamatok meghatározása
  • Hibamód és hatás elemzés, ellenőrzési terv / Control Plan
  • Problémamegoldás, global 8D
  • A problémamegoldás eszközei, köztük
  • Pareto és trend analízis
  • Brainstorming, halszálka, 5miért
  • Azonnal intézkedések szintjei
  • A helyesbítő intézkedések kiválasztása

Minőségellenőrzés elmélete és gyakorlata

  • Metrológia alapjai
  • Mérés
  • Kalibrálás, hitelesítés
  • Vizuális ellenőrzés
  • Mintavétel, AQL szint
  • Statisztikai folyamatszabályozás
  • Hibaokok, szabályozás
  • Folyamatképesség
  • Szabályozókártyák
  • Nemmegfelelőségek kezelése

Részvételi feltételek

Befejezett 8 általános iskolai végzettség.

Ajánlott képzések

KÓD
Megnevezés

‘Autóipari információbiztonsági belső auditor képzés ‘

QA-IR-0027

‘Információbiztonsági belső auditor képzés’

QA-IR-0026

CQI 9 – Hőkezelő rendszer értékelése

QA-AU-0024

Beszerzési alapok kezdőknek

QA-AU-0059

Gyártástervezés

QA-AU-0058

‘CQI 9 – Hőkezelő rendszer értékelése’

QA-AU-0024

Jelentkezési lap










    Weboldalunkon a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használunk.