Az egyén átalakulásához, fejlődéshez nagyon pozitív fogalmak kapcsolódnak, pl. felébreszteni a bennünk élő óriást – mondja Tony Robbins világhírű sikerkönyvében. De mi ugrik be akkor, amikor a vezetőnk visszatérve a vezetői értekezletről azt mondja: át fogjuk alakítani cégünket. – Ki fognak rúgni?!
Törvényszerű, hogy ez így legyen? Jim Hemerling BCG tanácsadó TED-es előadása szerint ennek nem kellene így lennie. A titok, hogy a cégek vezetői a szervezetük átalakítása, fejlesztése során a gondolkodásuk középpontjába az embert állítsák és ne a profitot. (Bár nem tudom ezen állítás mennyire paradigmaváltásszerűen új gondolat a cégek vezetőinek.)
Tanácsadónk 5 módszert ajánl a cégvezetők figyelmébe, amelyek segítségével az embert tudják a gondolkodásuk középpontjába állítani:
1. Célokkal inspirálni a dolgozókat.
Példája a LEGO, ahol nem a profit a fő cél, hanem hozzájárulni a gyermekek kreativitásának fejlesztéséhez. Amikor a céget fejleszteni akarják, az igazi cél az, hogy minél többféle kreativitásfejlesztő játékot ötöljenek ki, és nem az, hogy növeljék a profitot. Ha a dolgozókat inspirálja a cél, akkor jó dolgokat fognak kitalálni, és ettől fog nőni a profit.
2. Mindenki nyerjen a cég fejlesztésével.
A vezetők ne csak a költségek visszafaragására fókuszáljanak, hanem csapataikkal olyan beavatkozásokat, akcióterveket, befektetéseket dolgozzanak ki, valósítsanak meg, ami mindenkit a jövőbe visz.
3. Felruházni azokkal a képességekkel a dolgozókat, ami a jövőbe viszi őket.
Ajánljuk magunkat. Az egyik legizgalmasabb munkánk idén az volt, hogy kb. 40 frontvonali vezetőnek tartottunk prezentációs tréninget, hogy a termelési vezetőknek, minőségért felelős vezetőknek, társosztályoknak be tudják mutatni problémáikat, hogy oldották meg azokat, milyen eredményeket értek el, kitől milyen segítséget kérnek, hogy sikeres lehessen a csapatuk.
4. A folyamatos fejlesztés kultúráját kialakítani.
A vezetők szerepe ebben a kultúrában nem az, hogy a legokosabbak legyenek, hanem segíteni a dolgozókat, a csapatot abban, hogy minden hibából, kudarcból, sikerből tanulni tudjanak, növekedjen az önbizalmuk, a csapat erejébe vetett hitük.
5. Felelősnek tartani a dolgozókat, csapatokat az eredményekért.
A vezető részéről nem elég, ha csak az észhez szól. Természetesen arra is szükség van: jövőkép, célok, útiterv, mérföldkövek. A szívhez is kell szólni! Ennek a legjobb módja, ha bevonjuk a dolgozókat, megkérdezzük őket, beépítjük javaslataikat terveinkbe és felelősnek tartjuk őket az elvárt eredményekért.
https://tekt.hu/tekt_kepzesek/inspiralo-vezeto/
Inspiráló vezető
Kíváncsi vagyok, mi olvasóink tapasztalata, a hazai környezetben hogyan érdemes gondolkodni, mit érdemes tenni, hogy a szervezeti átalakuláshoz, a szervezetek fejlesztéséhez mozgósítani tudjuk a dolgozók kezét, eszét, szívét?