Az egyén átalakulásához, fejlődéshez nagyon pozitív fogalmak kapcsolódnak, pl. felébreszteni a bennünk élő óriást – mondja Tony Robbins világhírű sikerkönyvében. De mi ugrik be akkor, amikor a vezetőnk visszatérve a vezetői értekezletről azt mondja: át fogjuk alakítani cégünket. – Ki fognak rúgni?!

Törvényszerű, hogy ez így legyen? Jim Hemerling BCG tanácsadó TED-es előadása szerint ennek nem kellene így lennie. A titok, hogy a cégek vezetői a szervezetük átalakítása, fejlesztése során a gondolkodásuk középpontjába az embert állítsák és ne a profitot. (Bár nem tudom ezen állítás mennyire paradigmaváltásszerűen új gondolat a cégek vezetőinek.)

 

Tanácsadónk 5 módszert ajánl a cégvezetők figyelmébe, amelyek segítségével az embert tudják a gondolkodásuk középpontjába állítani:

1. Célokkal inspirálni a dolgozókat.

Példája a LEGO, ahol nem a profit a fő cél, hanem hozzájárulni a gyermekek kreativitásának fejlesztéséhez. Amikor a céget fejleszteni akarják, az igazi cél az, hogy minél többféle kreativitásfejlesztő játékot ötöljenek ki, és nem az, hogy növeljék a profitot. Ha a dolgozókat inspirálja a cél, akkor jó dolgokat fognak kitalálni, és ettől fog nőni a profit.

2. Mindenki nyerjen a cég fejlesztésével.

A vezetők ne csak a költségek visszafaragására fókuszáljanak, hanem csapataikkal olyan beavatkozásokat, akcióterveket, befektetéseket dolgozzanak ki, valósítsanak meg, ami mindenkit a jövőbe visz.

3. Felruházni azokkal a képességekkel a dolgozókat, ami a jövőbe viszi őket.

Ajánljuk magunkat. Az egyik legizgalmasabb munkánk idén az volt, hogy kb. 40 frontvonali vezetőnek tartottunk prezentációs tréninget, hogy a termelési vezetőknek, minőségért felelős vezetőknek, társosztályoknak be tudják mutatni problémáikat, hogy oldották meg azokat, milyen eredményeket értek el, kitől milyen segítséget kérnek, hogy sikeres lehessen a csapatuk.

4. A folyamatos fejlesztés kultúráját kialakítani.

A vezetők szerepe ebben a kultúrában nem az, hogy a legokosabbak legyenek, hanem segíteni a dolgozókat, a csapatot abban, hogy minden hibából, kudarcból, sikerből tanulni tudjanak, növekedjen az önbizalmuk, a csapat erejébe vetett hitük.

5. Felelősnek tartani a dolgozókat, csapatokat az eredményekért.

A vezető részéről nem elég, ha csak az észhez szól. Természetesen arra is szükség van: jövőkép, célok, útiterv, mérföldkövek. A szívhez is kell szólni! Ennek a legjobb módja, ha bevonjuk a dolgozókat, megkérdezzük őket, beépítjük javaslataikat terveinkbe és felelősnek tartjuk őket az elvárt eredményekért.

 

https://tekt.hu/tekt_kepzesek/inspiralo-vezeto/

Inspiráló vezető

 

Kíváncsi vagyok, mi olvasóink tapasztalata, a hazai környezetben hogyan érdemes gondolkodni, mit érdemes tenni, hogy a szervezeti átalakuláshoz, a szervezetek fejlesztéséhez mozgósítani tudjuk a dolgozók kezét, eszét, szívét?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük